SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.

Tillfälliga träningstider i september
2021-08-19 13:43

Rosa enligt vanligt schema
Söndagar 15.30-17 i Johannes skola

Turkos enligt vanligt schema
Tisdagar 17-18.30 i Johannes skola
Söndagar 14-15.30 i Johannes skola

 

Gul enligt vanligt schema
Måndagar 18.30-19.30 i Johannes skola
Torsdagar 17-18.30 i Johannes skola

 

Vit tränar såhär under vecka 35-38:
Fredagar udda veckor 17-18 i Lilla Adolf Fredrik skola
Lördagar jämna veckor 15-17 i Engelbrekt
Söndagar 12-14 i Johannes skola

 

Därefter är vanliga schemat:
Onsdagar 17.30-19 i Rödaberg
Lördagar jämna veckor 15-17 trampolin i Engelbrekt
Söndagar udda veckor 13-15 i Rödaberg

 

Grön tränar såhär under vecka 35-38:
Fredagar 17-18.30 i Johannes skola

Lördagar udda veckor 15-17 trampolin i Engelbrekt
Söndagar jämna veckor 10-12 i Johannes skola

 

Därefter är vanliga schemat:
Onsdagar 19-20.30 i Rödaberg
Lördagar udda veckor 15-17 trampolin i Engelbrekt
Söndagar jämna veckor 15-17 i Rödaberg

 

Lila tränar såhär under vecka 35-38:
Fredagar 18.30-20.00 i Johannes skola

Söndagar 9.30-12.00 i Engelbrekt

 

Därefter är vanliga schemat:
Torsdagar 17-19 i Rödaberg
Söndagar 9.30-12.00 i Engelbrekt

 

UTA enligt vanligt schema

Måndagar 19-21 trampolin i Engelbrekt

Tisdagar 18-30-19.30 i Johannes skola
Torsdagar 19-21.30 i Engelbrekt

 

UT1 tränar såhär under vecka 35-38:
Tisdagar 19.00-21.00 (uppvärmning utomhus 19-19.30 sedan hallen 19.30-21).
Lördagar jämna veckor 15-17 i Engelbrekt
Söndagar udda veckor 10-12 i Johannes skola

 

Därefter är vanliga schemat:
Måndagar 18-20 i Rödaberg
Lördagar jämna veckor 15-17 i Engelbrekt
Söndagar udda veckor 15-17 i Rödaberg.

Restriktioner corona!
2021-01-22 15:32
Hej alla tränare i Vasa Gymnastik!

Nu i eftermiddag kom det glädjande beskedet från Stockholm Stad om att de öppnar våra hallar igen på måndag!

Det betyder att vi kan träna på som vanligt från och med terminsstart nästa vecka trots allt :). 

Detta beslut gäller till och med 7:e februari. Nu är vi i alla fall förberedda på alternativ träning om de skulle stänga ner igen. 

Jag skickar även ut ett meddelande om detta till föräldrarna så ni behöver inte göra något speciellt. 

Däremot vill vi påminna om att läget fortfarande är kritiskt i samhället och uppmanar er att följa de råd som finns. För oss i Vasa är det ex extra viktigt att ni som tränare: 
  • Själva tvättar händerna, före, under och efter träning
  • Påminner gymnasterna om samma goda handhygien
  • Skapa många stationer så att gymnasterna kan hålla avstånd
  • Det är ok med all passning men vi ser helst att ni undviker att passa gymnasterna ändå om det går att undvika
  • Se till att gymnasterna inte delar vattenflaska eller mat med varandra
  • Stanna hemma om du är sjuk, det är ok att ställa in träningen om ni endast är en tränare som kan. 
  • Föräldrarna väntar utanför hallen vid lämning och hämtning (EJ OK att ställa upp dörren i Johannes då vi kan få böter för det!)
  • Se till att alla gymnaster kommer ut snabbt från hallen så att nästa grupp kan starta i tid
  • Byt om hemma
  • Inget hindrar er från att byta ut en ordinarie träning till en digital teoriträning eller en utomhusträning om ni vill :P. 

När det gäller maxantal i hallen är det inga problem i Johannes skola samt stora Engelbrekt. Dock vet jag ännu inte hur stor Hoppdelen i Engelbrekt är med väggen nere. Där kan restriktioner komma kring antal gymnaster men då löser vi det då, kör på som vanligt så länge. 

Här kan ni läsa mer information från Gymnastikförbundet: 
https://www.gymnastik.se/Nyheter/Nyheter/2021/regeringenlattarparestriktionernaforidrotten/

https://www.gymnastik.se/forforeningar/medicinsktstod/CoronavirusCOVID-19/vardagligtraning/
Presentation från kick offen
2021-01-15 13:21
Hej alla ledare!

Stort tack till er alla som deltog på kick offen i onsdags :D. 

Här på intranätet under fliken "dokument" hittar du presentationen från kick offen. Eller klicka här

Du loggar in på intranätet med användarnamn: förnamn.efternamn och det lösenord du valt första gången du loggade in. Har du problem med inloggningen? Hör av dig till vasagymnastik@gmail.com så fixar jag ett nytt lösen till dig!

Återkoppling kring när och hur träningen börjar kommer förhoppningsvis senast onsdag nästa vecka. 

Allt gott och trevlig helg!
Jessica Pettersson
Sportchef
Vasa Gymnastik
Kläder, tidrapportering m.m.
2020-09-11 17:33
Hej alla tränare i Vasa Gymnastik!

Nu är träningarna igång för alla grupper och jag hoppas att ni har fått en bra start på terminen! Här nedan kommer viktig info om lite allt möjligt :). 

Kläder
Har du inte fått några föreningskläder? Då kan du nu mejla storlek för både på byxa och träningsjacka (storlek XS, S, M, L) till vasagymnastik@gmail.com så kommer Carl att beställa alla kläder inom kort. För att vi ska kunna beställa dina kläder behöver vi din storlek SENAST onsdagen den 16/9. Märk gärna mejlet med "kläder" så blir det lätt för mig att sortera. 

Vi kommer nu smått gå över helt till märket Nike då Hummeljackan utgår från Stadiums sortiment. 

Har du jacka och byxa idag? Då kör du på som vanligt med de kläderna, även om det är en hummeljacka du har. 

Några av er har frågat hur det är med gymnasterna och kläder. Det är en bra fråga. Jag kommer inom några veckor att mejla ut till alla föräldrar hur de kan beställa och vad så slipper ni tänka på detta. 

Tidsrapportering arvode
På kick offen gick vi igenom vårt nya sätt att rapportera in tid för att få arvode. NU har vi lagt upp alla arvodesroller i Sportadmin så nu ska du kunna tidsrapporter i appen. 

Hur gör jag?
  • Gå in i ledarappen (den svarta)
  • Klicka på "Mer"
  • Klicka på "Tidrapportering" under rubriken "Fler funktioner"
  • Välj den träning du vill tidrapportera
  • OBS: innan du bekräftar din tidrapportering måste du se till att du väljer rätt arvodesroll för just denna träning! Den väljer du högst upp i rullistan.
  • Kontrollera att uppgifterna stämmer och klicka sen på "Rapportera"

Hur fyller jag i mina bankuppgifter?
  • Gå in i ledarappen (den svarta)
  • Klicka på "Mer"
  • Klicka högst upp på ditt namn under rubriken "Din profil"
  • Klicka på pennan uppe till höger
  • Skrolla ner och fyll i clearingnummer och kontonummer
  • Klicka på "Spara" uppe i högra hörnet
Vilken arvodesroll ska jag välja?
Arvodesrollerna blev lite krångliga eftersom vi dels har timarvode och dels ett fast arvode per tillfälle som är planeringsansvarig. Därför har vi nu lagt in arvode PER TILLFÄLLE. 

Ex 1: Du har varit tränare i 2 timmar, är klassad som tränare (ej lärling) men har inte gått några kurser än. Då markerar du arvodesrollen "2 h Grundarvode tränare".

Ex 2: Du har varit tränare i 1.5 timme, är klassad som tränare (ej lärling), har gått baskursen och trupp basic OCH har planerat träningen. Då markerar du arvodesrollen "1.5 h Baskurs inkl Trupp Basic (totalt 3 dgr) + PL". 

Vi har försökt att tilldela dig endast de roller som passar just dig för att det inte ska bli alltför många val. Hör av dig till vasamejlen om du känner att du saknar en roll som passar in på dig. 

Vilka arvodesroller finns det?
Arvodesrollen är baserad på antal timmar på den specifika träningen som du vill rapportera, vilken utbildning du gått/inte gått och om du varit planeringsansvarig för den träningen eller inte. 

De utbildningsnivåerna som finns är:
  • Grundarvode tränare
  • Baskurs (2 dagar)
  • Baskurs inkl. Trupp basic (3 dagar)
  • Trampett 1 ELLER Fristående 1
  • 2-4 kurser utöver Trupp Basic
  • 5+ kurser varav minst 1 steg 2

Det kanske känns lite krångligt i början men vi hoppas att detta över tid kommer kännas naturligt och enkelt :). 

Är du förälder och tränare och har fått rabatt för ditt barns träning? Då ska du INTE tidsrapportera eftersom du inte får något arvode. Du får då endast arvode för bonusgrejer såsom kick off, kontaktansvarig samt läger. Dessa ska du då tidrapportera om du vill ha ut det arvodet. 

Nycklar + koder
En del av er har frågat om nycklar till redskapsförråd m.m. 

Jag är på gång att be vaktmästaren i Johannes om fler nycklar till redskapsförrådet. Han var inte taggad på att ge oss de nycklar vi har ens men ska försöka få till några fler. 

Några av er grupper har nyckel till den lilla trampetten. Där kommer vi i dagsläget inte kunna skaffa fler nycklar. 

I nästa vecka kommer Carl att köpa en vajer för att låsa fast trampett och grå satsbräda ute i hallen. Ett kodlås kommer köpas och vi kommer förmedla koden till er. På så sätt får i alla fall alla tränare tillgång till de två redskapen. Hur vi gör vidare med högtalare får jag be att återkomma om. Men det finns iaf en i redskapsförrådet. 

Kod till Engelbrekt för att larma av hittar du här där jag sammanställt mer kring lokaler. 

Kontakt med Sportchef
Många av er har min privata mejladress. Jag försöker så gott jag kan att separera jobb och fritid nu när jag är betalande sportchef. 

Därför skulle jag vilja be er att försöka hålla er till vasamejlen när ni vill meddela mig något. Annars blir det ganska rörigt :). 

Jag nås givetvis även på telefon om någon behöver bolla eller om det är något akut. Har du inte mitt nummer kan du mejla vasamejlen och be om att få det!

Tack för att du tog dig tid att läsa hela vägen :). 

Allt gott!
Jessica Pettersson
Sportchef
Vasa Gymnastik

Info från Idrottsförvaltningen
2020-08-10 09:41

Hej alla tränare!

Här kommer info från Stockholm Stads idrottsförvaltning gällande lokaler i höst. För info så har jag beställt ett gäng nyckelkort till de flesta av er nya tränare, jag kommer dela ut dem första eller andra veckan på terminsstarten.


Hej alla!


På måndag den 17 augusti börjar, för de flesta av er, inomhussäsongen 2020-2021. 


Då kan det vara bra att veta att vi alla har ett gemensamt intresse av att kunna nyttja våra fina anläggningar på ett optimalt sätt. Vi vill ju ha så bra beläggning på våra anläggningar som det bara går. 


Starten av en ny säsong medför ibland att nya regler införs och gamla regler behöver påminnas om. Därför kommer vi nedan att gå igenom vad som gäller och hur det skall fungera. 


Bokningsbekräftelser Ni har under våren och sommaren fått bekräftelser på vilka bokningar ni har kommande säsong. Ni kan också se era bokningar i Interbook under ”Visa bokningar”. Gå gärna igenom era bokningar redan från början och titta efter om det är några tillfällen som är uppbokade av annan verksamhet eller tillfällen som ni inte kommer att nyttja – boka av dessa. 


Nyckelkort I de flesta av våra anläggningar kommer ni in genom att visa ett nyckelkort. Kom ihåg att alltid använda er av kortet när ni kommer till träningen eller matchen, oavsett om dörren står uppställd eller någon annan släpper in er. När ni ”blippar” kortet så läser systemet av att ni är på plats. Detta underlättar ambulerande tillsynsmännens scheman då de inte behöver åka till hallen lika ofta. Se alltid till att rätt kort är aktiverad på rätt bokning. Detta gör ni själva i Interbook. Om ni är i behov av fler kort hör av er till oss på bokningen så löser vi det. 


Alltid en ledare på plats Vid varje bokningstillfälle måste det alltid finnas minst en myndig ledare över 18 år på plats. Detta är viktigt då det ibland kan förekomma oväntade incidenter och då måste det finnas en ansvarig på plats. Ledaren skall också vara den som kommer först och lämnar bokningstillfället sist. Om en ledare vid upprepande gånger inte är sist kvar kommer tiden bli avbokad.

 

Avbokning Kom ihåg att boka av de datum ni inte kommer att använda så att andra föreningar/kunder får möjlighet att boka in sig. Vi vill ju alla att hallarna skall användas så mycket som möjligt. (behöver ni avboka en tid, mejla vasamejlen i så god tid som möjligt så löser vi det)


Ej nyttjad tid Under säsongen kommer inga påminnelser att förekomma om ni inte nyttjar er tid. Vi kommer debitera en tilläggsavgift redan vid första tillfället. Om en tid inte använts 3 gånger i rad så kommer den tiden att avbokas och vara tillgänglig för andra att boka på Interbook. Tilläggsavgiften är idag på 500 kr/timme. Om en bokning är 2 timmar kommer alltså tilläggsavgiften för det tillfället bli 1000 kr. 


Ej återställd materiel/redskap Gymnastiksalarna används dagtid av skolorna för sin idrottsundervisning och skolpersonalen förväntar sig att salen, på morgonen, skall se ut som när hen gick hem dagen innan. Detta gäller alla anläggningar.. 


Under den senaste säsongen har det ibland varit lite stökigt efter några bokningar. Ofta har man glömt att plocka undan materiel eller ställt redskap på fel ställen. Alla redskap i form av plintar, bockar, mattor, mål, simlinor mm ska återställas i förråd om det finns, annars på markerade ytor. Bänkar ska ställas längs med långsidesväggarna på sina fötter alternativ hängas på konsoler. Bänkarna ska absolut inte lämnas nerfällda på högkant. Detta för att städpersonalen lätt skall kunna torka golven utan att först behöva ställa iordning bänkarna. Om innebandysarg använts ska den plockas isär och placeras på sin angivna plats i förrådet. Basketbollkorgar ska hissas upp och inte lämnas nersänkta. Plocka alltid undan material efter bokad tid! Det är vårt gemensamma intresse att salen lämnas på sådant sätt som vi själva önskar att den skall se ut när vi själva kommer dit. 


Kom också ihåg att se till att alla fönster och dörrar är stängda när ni lämnar salen och skolan. Ledaren som är den sista personen som lämnar skolan ser alltid till att ytterdörren stängs. För att vara säker på att dörren stängts och är låst ryck gärna lite i den! Nöddörren får endast användas vid nödfall. 


Ej bokad tid Före och efter varje bokning kan man använda omklädningsrummet i max 30 min. Därefter ska man vara ute från anläggningen. Var ute i god tid! Om ni fortsätter att vara i hallen utan en bokning kan ni få en tilläggsavgift enligt privat taxa. Vår personal planerar sina scheman efter den tid som är bokad. 


Dela informationen bland medlemmarna och lagen Det åligger nu er som förening att se till så att alla ledare och ansvariga inom föreningen erhåller denna information. Detta är den enda påminnelse som skickas ut under året. 

All info finns också tillgänglig på vår hemsida, www.stockholm.se/bokningen under ”Ansvar och riktlinjer vid förhyrning”. 


Vi ser fram mot en härlig idrottssäsong och ett stort nyttjande av våra fina anläggningar. 


Med vänlig hälsning,

Idrottsförvaltningen 


Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen
Hem, 11/11 10:51 
Hem, 09/11 10:18